Technik administracji
Dlaczego warto zostać technikiem administracji?
Nauka na bezpłatnym kierunku technik administracji pozwala zdobyć wiedzę i umiejętności praktyczne, które będą przydatne nie tylko w karierze zawodowej, ale również w codziennym życiu. Znajomość podstawowych zagadnień prawnych wiele ułatwia. Absolwenci kierunku zyskują możliwość zdobycia atrakcyjnej, prestiżowej i dobrze płatnej pracy zarówno w prywatnym, jak i państwowym sektorze. Zdobyta wiedza będzie przydatna również dla osób, planujących założenie własną działalność gospodarczej, ponieważ dotyczy zagadnień prawnych i administracyjnych. W trakcie zajęć Uczniowie poznają podstawowe narzędzia, dotyczące prawa i administracji. Dzięki temu poprawiają swoje umiejętności organizacyjne i uczą się stosownego zarządzania dokumentami oraz konstrukcji prostych pism.
Weź udział w rekrutacji
CZESNE: Brak opłat
CZAS TRWANIA: 2 lata (4 semestry)
SYSTEM NAUKI: Zaoczny
Szkoła zaoczna „Ekspert” realizuje program Ministerstwa Edukacji Narodowej. Posiada uprawnienia szkoły publicznej.
Zasady rekrutacji:
Ukończenie szkoły średniej
Brak egzaminów wstępnych
Wiedza i umiejętności Absolwenta
- Stosowanie przepisów prawa i podstawowych pojęć ekonomicznych, norm obyczajowych i etycznych, elementów psychologii społecznej i socjologii;
- Rozpoznawanie istoty funkcjonowania administracji publicznej: rządowej i samorządowej;
- Rozpoznawanie procesów gospodarczych w kategoriach systemowych oraz stosowanie zasad organizacji i zarządzania podmiotów gospodarczych;
- Posługiwanie się metodami analizy ekonomicznej i finansowo-księgowej oraz dokumentacją księgową;
- Przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych, aktów normatywnych i administracyjnych, właściwych dla urzędu oraz przechowywanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Wskazywanie ścieżki postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej;
- Rozpoznawanie problemów interesantów oraz rozwiązywanie ich zgodnie z właściwymi przepisami prawnymi;
- Gromadzenie, przetwarzanie, prezentowanie i wykorzystywanie informacji niezbędnych w procesach decyzyjnych;
- Stosowanie zasad obiegu informacji w urzędach administracji publicznej i przedsiębiorstwach oraz przyjmowanie, segregowanie i klasyfikowanie dokumentów;
- Prowadzenie korespondencji, redagowanie pism urzędowych, sporządzanie sprawozdań dotyczących spraw administracyjnych i organizacyjnych przedsiębiorstwa lub instytucji;
- Przygotowywanie narad, zebrań, konferencji, sesji itp.
- Wykorzystywanie nowoczesnych urządzeń techniki i łączności biurowej.
Potencjalne miejsca pracy
Instytucje administracyjne i gospodarcze m.in.: urzędy wojewódzkie, rejonowe, powiatowe i gmin, podmioty gospodarcze, firmy ubezpieczeniowe, banki, urzędy skarbowe
Zapewniamy legitymacje szkolne uprawniające do zniżek
Wydajemy zaświadczenia do ZUS, KRUS, MOPR i inne
Uczestniczymy w programie Karta Dużej Rodziny
Szkoła bezpłatna przez cały czas trwania nauki
Szkoła zaoczna "Ekspert" realizuje program Ministerstwa Edukacji Narodowej. Posiada uprawnienia szkoły publicznej.