Technik administracji
Technik administracji to kierunek, który daje wszechstronne i praktyczne przygotowanie do podjęcia pracy w tej specjalności. Słuchacz poznaje podstawowe zagadnienia z zakresu prawa cywilnego, prawa administracyjnego, postępowania administracyjnego, prawa finansów publicznych, prawa gospodarczego i prawa pracy. Technik administracji organizuje i gromadzi informacje, dokumentację oraz prowadzi wewnętrzną koordynację działalności jednostek organizacyjnych; organizuje przepływ informacji pomiędzy różnymi jednostkami instytucji, w celu udzielania pomocy kierownikom i innemu personelowi; sporządza protokoły i sprawozdania z posiedzeń i zebrań; kontroluje i porządkuje akta prawne i dokumenty; zbiera, przetwarza i prezentuje dane statystyczne i finansowe.
Weź udział w rekrutacji
ZAWÓD: Technik administracji
CZESNE: Brak opłat
CZAS TRWANIA: 2 lata (4 semestry)
SYSTEM NAUKI: Zaoczny
Szkoła zaoczna “Ekspert” realizuje program Ministerstwa Edukacji Narodowej. Posiada uprawnienia szkoły publicznej.
Zasady rekrutacji:
Ukończenie szkoły średniej
Brak egzaminów wstępnych
Wiedza i umiejętności Absolwenta
- Stosowanie przepisów prawa i podstawowych pojęć ekonomicznych, norm obyczajowych i etycznych, elementów psychologii społecznej i socjologii;
- Rozpoznawanie istoty funkcjonowania administracji publicznej: rządowej i samorządowej;
- Rozpoznawanie procesów gospodarczych w kategoriach systemowych oraz stosowanie zasad organizacji i zarządzania podmiotów gospodarczych;
- Posługiwanie się metodami analizy ekonomicznej i finansowo-księgowej oraz dokumentacją księgową;
- Przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych, aktów normatywnych i administracyjnych, właściwych dla urzędu oraz przechowywanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Wskazywanie ścieżki postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej;
- Rozpoznawanie problemów interesantów oraz rozwiązywanie ich zgodnie z właściwymi przepisami prawnymi;
- Gromadzenie, przetwarzanie, prezentowanie i wykorzystywanie informacji niezbędnych w procesach decyzyjnych;
- Stosowanie zasad obiegu informacji w urzędach administracji publicznej i przedsiębiorstwach oraz przyjmowanie, segregowanie i klasyfikowanie dokumentów;
- Prowadzenie korespondencji, redagowanie pism urzędowych, sporządzanie sprawozdań dotyczących spraw administracyjnych i organizacyjnych przedsiębiorstwa lub instytucji;
- Przygotowywanie narad, zebrań, konferencji, sesji itp.
- Wykorzystywanie nowoczesnych urządzeń techniki i łączności biurowej.
Potencjalne miejsca pracy
Instytucje administracyjne i gospodarcze m.in.: urzędy wojewódzkie, rejonowe, powiatowe i gmin, podmioty gospodarcze, firmy ubezpieczeniowe, banki, urzędy skarbowe
Zapewniamy legitymacje szkolne uprawniające do zniżek
Wydajemy zaświadczenia do ZUS, KRUS, MOPR i inne
Uczestniczymy w programie Karta Dużej Rodziny
Szkoła bezpłatna przez cały czas trwania nauki
Szkoła zaoczna "Ekspert" realizuje program Ministerstwa Edukacji Narodowej. Posiada uprawnienia szkoły publicznej.